Vrei să îți testezi rapid cunoștințele de management de proiect? Dacă da, îți punem la dispoziție o serie de teste de verificare.
Quiz-summary
0 of 25 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
Information
You must specify a text. |
01_Test – Management de Proiect
Ai 25 întrebări de cunoştinţe generale. O singură variantă de răspuns este corectă. Poți reveni la o întrebare dacă o bifezi pentru REVIZUIRE.
Succes!
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Test 01_Test - Management de Proiect
Mulțumim pentru participarea la testul 01_Test - Management de Proiect. Ai obținut 0 din 0 puncte, (0)
Durata:
Time has elapsed
Felicitări!
Categories
- Not categorized 0%
-
Participant:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- Answered
- Review
-
Question 1 of 25
1. Question
Care dintre următoarele afirmații referitoare la rolul Documentului de inițiere (Project Charter) nu este corectă:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect (afirmație falsă): B. – Documentul de inițiere recunoaște meritele echipei de proiect
Documentul de inițiere este documentul care autorizează demararea unui proiect și numește managerul de proiect. Activitatea echipei de proiect începe abia din acest moment. -
Question 2 of 25
2. Question
Cine semnează (în mod obligatoriu) Documentul de inițiere a proiectului?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. – Sponsorul (proprietarul) proiectului
Documentul de inițiere este documentul care autorizează demararea unui proiect și numește managerul de proiect. Persoana care are dreptul să numească managerul de proiect poartă – în proiect – numele de sponsor sau proprietar al proiectului. -
Question 3 of 25
3. Question
La cât timp după numirea managerului de proiect se organizează Kick Off Meeting (întâlnirea de lansare a proiectului)?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. După finalizarea planului de management al proiectului
Kick Off Meeting (întâlnirea de lansare a proiectului) este o întâlnire în care se prezintă planul de management al proiectului către stakeholder-ii relevanți, cu scopul de a primi acordul pentru start execuție. -
Question 4 of 25
4. Question
O persoană, grup de persoane sau organizație care poate influența realizarea proiectului se numește:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Parte interesată (stakeholder)
Un stakeholder este – prin definiție – o persoană, grup de persoane sau organizație care pot influența sau se percep pe sine ca fiind influențate de realizarea proiectului. -
Question 5 of 25
5. Question
Care dintre afirmațiile de mai jos este corectă?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Ca manager de proiect, trebuie să comunici cu toate categoriile de stakeholderi
Este responsabilitatea managerului de proiect să comunice cu toate categoriile de stakeholderi, asigurând astfel transparență în gestionarea proiectului. -
Question 6 of 25
6. Question
Care dintre următoarele afirmații este FALSĂ:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect (afirmație falsă): B. Planul de management al proiectului este o colecție de planuri realizate de managerul de proiect
Planul de management al proiectului este o colecție de planuri realizate de managerul de proiect, împreună cu echipa. Rolul echipei este crucial, fără expertiza și implicarea lor planurile neavând șanse de execuție. -
Question 7 of 25
7. Question
Care dintre următoarele afirmații este FALSĂ?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect (afirmație falsă): B. Descompunerea livrabilelor reprezintă toți membrii echipei de proiect
Descompunerea livrabilelor oferă o imagine de ansamblu a tuturor rezultatelor (livrabilelor) așteptate în proiect, fie că sunt rezultate intermediare sau finale, precum și resursele materiale necesare pentru obținerea lor. Resursele umane și cele financiare nu sunt incluse aici. -
Question 8 of 25
8. Question
Perioada de timp cu care poate fi întârziată o activitate fără să afecteze cel mai devreme moment de start al activității succesoare se numește:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Marjă liberă
Marja liberă este perioada de timp de care dispune o activitate ca rezervă. Ea poate întârzia în această perioada fără să afecteze data de început a activității care urmează după ea. -
Question 9 of 25
9. Question
Matricea de alocare a responsabilităților specifică:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: A. Ce activități și ce roluri revin fiecărui participant în proiect
Matricea de alocare a responsabilităților specifică pentru fiecare activitate cine și în ce măsură participă la realizarea ei. RACI (Responsible, Accountable, Consult, Informed) este o legendă des întâlnită pentru stabilirea responsabilităților. -
Question 10 of 25
10. Question
Registrul de riscuri este un document care:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Este un document al proiectului în care sunt trecute riscurile identificate de echipa de proiect împreună cu date asociate acestora
În registrul de riscuri sunt trecute toate riscurile identificate de echipă la începutul proiectului și pe parcursul implementării și conține date asociate acestora precum: probabilitate de apariție, impact asupra proiectului, măsuri de contracarare sau prevenire etc. -
Question 11 of 25
11. Question
Care dintre următoarele combinații de roluri în proiecte nu este acceptată?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: A. Sponsor (proprietar) proiect şi manager de proiect
Această combinație de roluri nu este recomandată în proiect deoarece cele două roluri urmăresc obiective diferite în proiect: managerul de proiect este interesat în mod special de obiectivele proiectului, în timp ce sponsorul (proprietarul) proiectului este interesat de obiectivele de business. -
Question 12 of 25
12. Question
Elementele triplei constrângeri sunt:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Conținut, Timp, Buget
Elementele conceptului cunoscut ca „Tripla constrângere” sunt Conținut, Timp, Buget. Ulterior, conceptul a fost extins, incluzând și alte elemente precum Resurse Umane, Calitate, Risc, Comunicare, Stakeholderi, Achiziții etc -
Question 13 of 25
13. Question
Stadiile dezvoltării echipelor de proiect sunt, conform studiului lui Tuckman:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Forming/ Storming/ Norming/ Performing/ Adjourning
Stadiile formării echipelor de proiect, definite de către Bruce Tuckman, sunt utile pentru a recunoaște nevoile membrilor echipei, nevoi specifice fiecăruia dintre aceste stadii. Conștientizarea lor și aplicarea măsurilor corecte poate îmbunătăți dinamica echipei și contribui astfel la succesul proiectului. -
Question 14 of 25
14. Question
Una dintre formele de putere listate mai jos nu derivă din poziția managerului de proiect:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Puterea expertului
Puterea de a recompensa sau de a penaliza angajați derivă din autoritatea formală a oricărui manager. Puterea expertului însă este strict corelată cu nivelul de cunoștințe, experiența și rezultatele anterioare ale acestuia. -
Question 15 of 25
15. Question
Care dintre documentele de mai jos este cel mai potrivit pentru a corela rolurile cu responsabilitățile specifice pe fiecare activitate?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Matricea de alocare a responsabilităților
Matricea de alocare a responsabilităților este un instrument cu ajutorul căruia sunt corelate rolurile (implicit, resursele umane) cu responsabiilitățile care le revin pe fiecare activitate. -
Question 16 of 25
16. Question
La baza activității de monitorizare și control, activitate care se desfăşoară pe toată durata proiectului, stă:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: A. Versiunea aprobată a planului de management al proiectului (planurile de referință/baselines)
Planurile pentru încadrarea proiectului în tripla constrângere (conținut, durată, buget), odată aprobate, devin planuri de referință (baselines). Acestea, împreună, fac parte din planul de management al proiectului, și stau la baza urmăririi realizării proiectului. -
Question 17 of 25
17. Question
Ce presupun documentele de acceptare formală?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Acceptarea oficială de către client a livrabilelor parțiale sau finale ale proiectului
Documentele de acceptare pot fi de forma proceselor verbale de predare-primire sau de punere în funcțiune. Acestea confirmă că livrabilul corespunde cerințelor definite, și că proiectul poate continua pe baza rezultatelor obținute. Schimbări ulterioare pot interveni, dar vor trece prin cereri de schimbare. -
Question 18 of 25
18. Question
Precizați care dintre următoarele afirmații privind raportul de progres este FALSĂ:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect (afirmație falsă): C. Conține feedback-ul managerului de proiect pentru fiecare membru al echipei de proiect
Raportul de progres prezintă evoluția proiectului și modificările survenite de la ultima dată de raportare și este destinat informării stakeholderilor relevanți (client, sponsor, parteneri etc.). Feedback-ul managerului de proiect pentru membrii echipei ține de „bucătăria internă” a proiectului, nu este destinat celorlalți stakeholder-i. -
Question 19 of 25
19. Question
Riscurile secundare sunt:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Riscurile care apar ca urmare a implementării măsurilor de prevenire
Este posibil ca implementarea anumitor măsuri de răspuns la riscurile identificate să genereze riscuri noi. Acestea poartă denumirea de riscuri secundare. -
Question 20 of 25
20. Question
Care dintre metodele de accelerare a proiectului implică – în primul rând – creșterea costului proiectului:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Suplimentarea resurselor (crashing)
Una dintre metodele de reducere forțată a duratei proiectului (ca răspuns la constrângeri externe) este suplimentarea rsurselor alocate pe anumite activități. Această acțiune atrage după sine o creștere a costurilor pentru activitățile respective, implicit a întregului proiect. -
Question 21 of 25
21. Question
Care dintre aspectele de mai jos trebuie inclus obligatoriu în raportul de stadiu (sau de progres) trimis către sponsorul (proprietarul) proiectului:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Riscurile considerate cele mai probabile și cu impact major în perioada următoare
Raportul de stadiu (sau de progres) este instrumentul de comunicare de bază între managerul de proiect și sponsorul (proprietarul) proiectului. Manifestarea anumitor riscuri poate necesita decizii din partea sponsorului, motiv pentru care va fi informat din timp. -
Question 22 of 25
22. Question
Care dintre următoarele metode este specifică procesului de control al proiectului?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Fişa de punctaje a proiectului (Project Scorecard)
Fișa de punctaje a proiectului (Project Scorecard) se completează de managerul de proiect împreună cu echipa. Reprezintă o evaluare subiectivă a modului în care evoluează proiectul din multiple perspective: încadrare în timp, costuri, grad de realizare a obiectivelor, colaborarea în cadrul echipei, alocarea sarcinilor, relația cu stakeholder-ii relevanți etc. -
Question 23 of 25
23. Question
Comitetul de control al schimbărilor este:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Un grup formal alcătuit din stakeholderi, responsabil pentru revizuirea, evaluarea, aprobarea, întârzierea sau respingerea schimbărilor din proiect, toate deciziile și recomandările fiind documentate și înregistrate
Existența unui comitet de control al schimbărilor împiedică o implementare necontrolată a schimbărilor într-un proiect, fapt care ar putea avea un impact negativ asupra proiectului. -
Question 24 of 25
24. Question
Raportul de încheiere a proiectului…
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Include, printre altele, o documentație asupra costurilor efective ale proiectului
Raportul final de proiect prezintă o trecere în revistă a evoluției proiectului, a modului în care acesta și-a atins obiectivele, măsura în care s-a încadrat în timp, în bugetul estimat, gradul de obținere a rezultatelor așteptate, colaborarea în cadrul echipei, colaborarea cu stakeholder-ii, lecțiile învățate pe parcursul derulării proiectului etc. -
Question 25 of 25
25. Question
Care dintre următoarele activități NU este caracteristică procesului de încheiere a proiectului:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Realizarea raportului de progres
Încheierea proiectului presupune pregătirea raportului final de proiect, finalizarea activităților rămase, organizarea transferului de cunoștințe către organizația permanentă, precum și celebrarea finalizării proiectului.
Realizarea raportului de progres este o acțiune specifică activității de monitorizare și control.
Quiz-summary
0 of 15 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
Information
You must specify a text. |
02_Test Management de proiect – Inițiere
Ai 15 întrebări. O singură variantă de răspuns este corectă. Poți reveni la o întrebare dacă o bifezi pentru REVIZUIRE.
Succes!
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Test 02_Test Management de proiect - Inițiere
Mulțumim pentru participarea la testul 02_Test Management de proiect - Inițiere. Ai obținut 0 din 0 puncte, (0)
Durata:
Time has elapsed
Felicitări!
Categories
- Not categorized 0%
-
Participant:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- Answered
- Review
-
Question 1 of 15
1. Question
Care dintre următoarele afirmații este FALSĂ:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Planul de management al proiectului este o colecție de planuri realizate de managerul de proiect
-
Question 2 of 15
2. Question
Care dintre următoarele afirmații referitoare la rolul Documentului de inițiere (Project Charter) NU este corectă:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Documentul de inițiere lansează ideea proiectului
-
Question 3 of 15
3. Question
Care dintre afirmațiile de mai jos este corectă?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Ca manager de proiect, trebuie să comunici cu toate categoriile de stakeholder
-
Question 4 of 15
4. Question
O persoană, grup de persoane sau organizație care poate influența realizarea proiectului se numește (prin definiție):
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: A. Parte interesată (stakeholder)
-
Question 5 of 15
5. Question
Care dintre afirmațiile de mai jos, referitoare la raportul final de proiect este corectă?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Raportul final de proiect este acceptat de sponsorul (proprietarul) proiectului
-
Question 6 of 15
6. Question
La cât timp după numirea managerului de proiect se organizează Kick Off Meeting (întâlnirea de lansare a proiectului)?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. După finalizarea planului de management al proiectului.
-
Question 7 of 15
7. Question
Care dintre formele de putere listate mai jos NU derivă din poziția ierarhică ocupată de managerul de proiect în organizație:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Puterea expertului
-
Question 8 of 15
8. Question
Care dintre următoarele activități NU este caracteristică procesului de încheiere a proiectului:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Realizarea raportului de progress
-
Question 9 of 15
9. Question
La baza activității de monitorizare și control, activitate care se desfăşoară pe toată durata execuției proiectului, stă:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: A. Versiunea aprobată a planului de management al proiectului (planurile de referință/ baselines)
-
Question 10 of 15
10. Question
Elementele triplei constrângeri din managementul de proiect sunt:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Conținut, Timp, Buget
-
Question 11 of 15
11. Question
Cine semnează (în mod obligatoriu) Documentul de inițiere a proiectului?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Sponsorul (proprietarul) proiectului
-
Question 12 of 15
12. Question
Care sunt etapele mari ale unui proiect, de la idee la obținerea rezultatului (produs sau serviciu) așteptat?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: A. Inițiere. Planificare, Execuție, Monitorizare și Control, Încheiere
-
Question 13 of 15
13. Question
Procesul de management de proiect se încadrează între următoarele graniţe de timp:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Semnarea Documentului de iniţiere şi acceptarea Raportului final de proiect
-
Question 14 of 15
14. Question
Care dintre afirmațiile de mai jos reprezintă definiția unui program?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. O sumă de proiecte și procese corelate, pentru care managementul centralizat aduce valoare
-
Question 15 of 15
15. Question
Care este principalul obiectiv al unei analize economice realizate înainte de lansarea unui proiect?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Analiza modului în care proiectul poate aduce beneficiile așteptate
Quiz-summary
0 of 10 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
Information
You must specify a text. |
03_Test Management de proiect – Rețele
Ai 10 întrebări despre rețele. O singură variantă de răspuns este corectă. Poți reveni la o întrebare dacă o bifezi pentru REVIZUIRE.
Succes!
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Test 03_Test Management de proiect - Rețele
Mulțumim pentru participarea la testul 03_Test Management de proiect - Rețele. Ai obținut 0 din 0 puncte, (0)
Durata:
Time has elapsed
Felicitări!
Categories
- Not categorized 0%
-
Participant:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Answered
- Review
-
Question 1 of 10
1. Question
Perioada de timp cu care poate fi întârziată o activitate fără să afecteze cel mai devreme moment de start al activității succesoare se numește:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: D. Marjă liberă
-
Question 2 of 10
2. Question
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. 44
-
Question 3 of 10
3. Question
Formula pentru calculul marjei libere este:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Cel mai devreme moment de start al activității succesoare minus cel mai devreme moment de final
-
Question 4 of 10
4. Question
Timpul total cu care poate fi întârziată o activitate fără a întârzia proiectul se numește:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Marjă totală
-
Question 5 of 10
5. Question
Formula pentru calculul marjei totale este:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: A. Cel mai târziu moment de final minus cel mai devreme moment de final
-
Question 6 of 10
6. Question
Perioada de așteptare între activitățile succesoare dintr-o rețea (a unui proiect) se numește:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Întârziere (lag)
-
Question 7 of 10
7. Question
Aveți proiectul cu activitățile descrise în tabelul afișat. Care este drumul critic al acestui proiect?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: A. A-D
-
Question 8 of 10
8. Question
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: D. 2 zile
-
Question 9 of 10
9. Question
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: D. C
-
Question 10 of 10
10. Question
Avem o activitate din cadrul unui proiect complet descrisă de datele din tabelul afișat.
Care este durata acestei activități?
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. 5 zile
Quiz-summary
0 of 10 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
Information
You must specify a text. |
04_Test Project Management Advanced
Ai 10 întrebări de cunoştinţe generale. O singură variantă de răspuns este corectă. Poți reveni la o întrebare dacă o bifezi pentru REVIZUIRE.
Succes!
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Test 04_Test Project Management Advanced
Mulțumim pentru participarea la testul 04_Test Project Management Advanced. Ai obținut 0 din 0 puncte, (0)
Durata:
Time has elapsed
Felicitări!
Categories
- Not categorized 0%
-
Participant:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Answered
- Review
-
Question 1 of 10
1. Question
Which of the following statements is correct?
Correct
Congratulations!
Incorrect
Correct answer: C. – As a project manager, you have to communicate with all stakeholder categories
-
Question 2 of 10
2. Question
Which of the statements below correctly articulates the definition of a program?
Correct
Congratulations!
Incorrect
Correct answer: B. – A group of related projects, subsidiary programs, and program activities that are managed in a coordinated manner
-
Question 3 of 10
3. Question
Which of the statements below correctly articulates the difference between an iterative and an incremental development life cycle:
Correct
Congratulations!
Incorrect
Correct answer: A: – Iterations develop the product through a series of repeated cycles, while increments successively add to the functionality of the product
-
Question 4 of 10
4. Question
To be most effective, project managers need to have a balance of three key skill sets. Which are these skill sets?
Correct
Congratulations!
Incorrect
Correct answer: A: – Technical Project Management, Strategic and Business Management, and Leadership
-
Question 5 of 10
5. Question
What is the difference between estimation and forecast of a project variable (project cost, resources, effort, or duration)?
Correct
Congratulations!
Incorrect
Correct answer: B: – Estimation refers to the likely amount or outcome of a variable, while forecast is a prediction of the same variable based on information and knowledge available at the time of the forecast
-
Question 6 of 10
6. Question
If a project has a CPI of 1.05 and an SPI of 1.01, this indicates:
Correct
Congratulations!
Incorrect
Correct answer: C: – The project is progressing faster and costing less than planned.
-
Question 7 of 10
7. Question
The Hofstede model of national culture consists of six dimensions. Which is the dimension that expresses the degree to which the less powerful members of a society accept and expect that power is distributed unequally:
Correct
Congratulations!
Incorrect
Correct answer: A: – Power Distance Index
-
Question 8 of 10
8. Question
Which dimension of the Hofstede’s national culture model is defined as a preference for a loosely-knit social framework in which individuals are expected to take care of only themselves and their immediate families.
Correct
Congratulations!
Incorrect
Correct answer: A: – Individualism
-
Question 9 of 10
9. Question
In order to assess the project management maturity level of an SME, we can use the model developed by Bonghez (2012). One of the dimensions assessed through this model considers the differentiations in applying project management methods according to the complexity of the project and stakeholders involved. Which of the following is the dimension in question?
Correct
Congratulations!
Incorrect
Correct answer: C: – The maturity level of the design of the project management process
-
Question 10 of 10
10. Question
What is the difference between Results Indicators and Performance Indicators?
Correct
Congratulations!
Incorrect
Correct answer: A: – The Result Indicators tell us what we have accomplished while the Performance Indicators focus on future outcomes
Quiz-summary
0 of 10 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
Information
You must specify a text. |
05_Test Management de Proiect – General
Ai 10 întrebări de cunoştinţe generale. O singură variantă de răspuns este corectă. Poți reveni la o întrebare dacă o bifezi pentru REVIZUIRE.
Succes!
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Test 05_Test Management de Proiect - General
Mulțumim pentru participarea la testul 05_Test Management de Proiect - General. Ai obținut 0 din 0 puncte, (0)
Durata:
Time has elapsed
Felicitări!
Categories
- Not categorized 0%
-
Participant:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Answered
- Review
-
Question 1 of 10
1. Question
Care dintre acțiunile de mai jos NU este specifică unui final de fază dintr-un proiect:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Implementarea unor acțiuni corective
Implementarea unor acțiuni corective este o activitate care se desfășoară în timpul derulării unei faze de proiect, nu la finalul acesteia (faza nu poate ajunge la final fără ca respectivele activități să se fi terminat). -
Question 2 of 10
2. Question
Care dintre următoarele afirmații privind acceptarea proiectului este FALSĂ
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect (afirmație falsă): B Acceptarea proiectului este realizată de managerul de proiect
Fiind cel care a autorizat demararea proiectului prin semnarea documentului de inițiere, sponsorul (proprietarul) proiectului este cel care semnează și acceptanța proiectului la încheierea acestuia. -
Question 3 of 10
3. Question
Realizarea structurii defalcate a lucrării (WBS)
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: A. Ajută la crearea unei viziuni clare, comune asupra proiectului
Structura defalcată a lucrării (WBS) include toate activitățile necesare pentru finalizarea proiectului. WBS-ul se construiește de către managerul de proiect împreună cu echipa, clarificând conținutul proiectului și contribuind astfel la crearea unei viziuni clare, comune asupra proiectului. -
Question 4 of 10
4. Question
Care dintre afirmațiile de mai jos privind Structura defalcată a lucrării (WBS) este FALSĂ:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect (afirmație falsă): C. Cuprinde evidențierea responsabilităților pentru pachetele de activități
Structura defalcată a lucrării (WBS) include toate activitățile necesare pentru finalizarea proiectului. Se reprezintă ca o structură ierarhică, arborescentă a conținutului proiectului și are scopul de a facilita planificarea și controlul realizării proiectului. Nu conține însă și responsabilitățile pentru pachetele de activități. -
Question 5 of 10
5. Question
Care dintre următoarele reguli NU este obligatorie în realizarea Structurii defalcate a lucrării (WBS):
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect (afirmație falsă): A. Pachetele de activități din WBS trebuie ordonate cronologic
Structura defalcată a lucrării (WBS) este o reprezentare ierarhică, arborescentă a conținutului proiectului (fazele și pachetele de activități). Se dorește ca WBS-ul să fie – pe cât posibil – ordonat cronologic, dar nu este obligatoriu (multe dintre pachetele de activități putând să se desfășoare în paralel). -
Question 6 of 10
6. Question
Care dintre următoarele afirmații este FALSĂ:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect (afirmație falsă): B. Jaloanele sunt fixate la fiecare patru săptămâni pentru a permite controlul proiectului
Jaloanele (milestones) sunt evenimente de referință în cadrul unui proiect plasate fie la momentul de start, fie la momentul final al unui pachet de activități. Nu există o regulă prestabilită pentru frecvența distribuirii lor în timp. -
Question 7 of 10
7. Question
La baza activității de monitorizare și control, activitate care se desfăşoară pe toată durata proiectului, stă:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: A. Versiunea aprobată a planului de management al proiectului (planurile de referință/baselines)
Planurile pentru încadrarea proiectului în tripla constrângere (conținut, durată, buget), odată aprobate, devin planuri de referință (baselines). Acestea, împreună, fac parte din planul de management al proiectului, și stau la baza urmăririi realizării proiectului. -
Question 8 of 10
8. Question
Precizați care dintre următoarele afirmații privind raportul de progres este FALSĂ:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect (afirmație falsă): C. Conține feedback-ul managerului de proiect pentru fiecare membru al echipei de proiect
Raportul de progres prezintă evoluția proiectului și modificările survenite de la ultima dată de raportare și este destinat informării stakeholderilor relevanți (client, sponsor, parteneri etc.). Feedback-ul managerului de proiect pentru membrii echipei ține de „bucătăria internă” a proiectului, nu este destinat celorlalți stakeholder-i. -
Question 9 of 10
9. Question
Care dintre metodele de accelerare a proiectului implică – în primul rând – creșterea costului proiectului:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: C. Suplimentarea resurselor (crashing)
Una dintre metodele de reducere forțată a duratei proiectului (ca răspuns la constrângeri externe) este suplimentarea rsurselor alocate pe anumite activități. Această acțiune atrage după sine o creștere a costurilor pentru activitățile respective, implicit a întregului proiect. -
Question 10 of 10
10. Question
Care dintre aspectele de mai jos trebuie inclus obligatoriu în raportul de stadiu (sau de progres) trimis către sponsorul (proprietarul) proiectului:
Correct
Felicitări!
Incorrect
Răspuns corect: B. Riscurile considerate cele mai probabile și cu impact major în perioada următoare
Raportul de stadiu (sau de progres) este instrumentul de comunicare de bază între managerul de proiect și sponsorul (proprietarul) proiectului. Manifestarea anumitor riscuri poate necesita decizii din partea sponsorului, motiv pentru care va fi informat din timp.